12 +1 ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΘΕΤΙΚΟΙ

by alexandra.andriadi

Τρόποι να μένουμε θετικοί

Ας ξεκινήσουμε με μια αλήθεια-δεδομένο.

Σαφώς δεν είμαι ψυχολόγος -not an expert here- και βιώνω πολλά και διάφορα σκαμπανεβάσματα στη διάθεση ανάλογα τη μέρα, την κατάσταση, τη στιγμή, όπως και κάθε άνθρωπος. Όμως σίγουρα μπορώ και θέλω να μοιραστώ μαζί σου κάποιους τρόπους με τους οποίους προσωπικά γεμίζω ξανά τις μπαταρίες μου για να έχω ενέργεια και να παραμένω θετική.

Η αλήθεια είναι πως όλα όσα κάνει ένας άνθρωπος και λειτουργούν θετικά σε αυτόν, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι λειτουργούν θετικά και για άλλους. Σε γενικότερες γραμμές, όμως, νομίζω πως τα συγκεκριμένα λειτουργούν.

Το να είμαστε κάθε μα κάθε στιγμή θετικοί και ευδιάθετοι θαρρώ είναι “κομματάκι” ουτοπικό. Όμως δεν θεωρώ καθόλου απίθανο να σηκωνόμαστε αμέσως μόλις “πέφτουμε”.

Γενικότερα, από τη φύση μου σαν άνθρωπος επιλέγω την αισιοδοξία σε σχέση με την απαισιοδοξία. Και αν νιώθω τις άσχημες σκέψεις να τυλίγονται γύρω μου σαν ένα φίδι που θέλει να μου κόψει την ανάσα με την ασφυκτική του “αγκαλιά”, υπάρχουν κάποια πράγματα που με βοηθούν να έχω και πάλι μια θετική διάθεση και στάση.

Εύχομαι κάποιος από όλους αυτούς τους τρόπους να βοηθούν κι εσένα.
Έστω και ένας.

❀❀❀

Πάμε να ξεκινήσουμε την super duper λίστα μας!

  1. Αφουγκράζομαι
    Αρχικά, παρατηρώ όσα αισθάνομαι. Αποδέχομαι την κατάσταση που βιώνω (άγχος, θυμός, στενοχώρια ή και το γνωστό “πέσαν τα καράβια μου έξω” κ.λπ.) κι έπειτα κάνω κάτι από τα παρακάτω.

  2. Μιλάω με έναν δικό μου άνθρωπο
    Μιλάω με έναν άνθρωπο που αγαπώ και εκτιμώ τη γνώμη του και ξέρω πως είναι αμοιβαίο. Βασικό είναι αυτός ο άνθρωπος να μπορεί να αντιμετωπίζει ψύχραιμα μια τέτοια κατάσταση “κρίσης” και να μην σε πανικοβάλει παραπάνω. Μπορεί ν’ αγαπάς και να εμπιστεύεσαι κάποιον, όμως ο τρόπος του να σε τρομάζει ακόμα περισσότερο. Γι’ αυτό μίλα σε εκείνον που θα σε καθησυχάσει και όχι το αντίθετο.

  3. Μιλάω με κάποιον που έχει βιώσει κάτι παρόμοιο
    Κάποιες φορές αρκεί να ακούσουμε μια παρόμοια εμπειρία και να ακολουθήσουμε εκείνα τα βήματα που θα μας πάνε μπροστά, αποφεύγοντας τα λάθη που ενδεχομένως έκανε κάποιος άλλος. Άσε τις τσουγκράνες στην άκρη. Όταν μπορούμε, τις αποφεύγουμε.

  4. Ανατρέχω στον στόχο που είχα θέσει πριν “πέσουν τα καράβια μου έξω
    Το σκέφτομαι, το γράφω, το τραγουδάω στο μπάνιο. Δεν έχει σημασία πώς θα το εκφράσεις. Απλώς θυμήσου την κινητήρια δύναμή σου!

  5. Κι αν θέλω να μείνω μόνη μου;
    Αν αισθάνομαι ότι δεν θέλω να μιλήσω σε κανέναν, ξεσπάω στο ημερολόγιό μου (ναι, έχω, όμως όχι με την κλασσική μορφή που έχουμε κατά νου). Καταγράφω τις σκέψεις μου στο χαρτί (προτίμησε χαρτί και όχι υπολογιστή). Έπειτα από αυτό, κατά έναν περίεργο και μαγικό τρόπο δομούνται οι σκέψεις μου και μετά μπορώ να ζυγίσω πόσο τραγική είναι η κατάσταση ή πόσο τραγική απλώς την έκανα να δείχνει.

  6. Όχι στα καψουροτράγουδα και στο δράμα
    Όχι στα κοψοφλέβικα τραγούδια όταν έχεις τη διάθεσή σου στα πατώματα, παρακαλώ. Нет, nope, no, nein, não κ.λπ. κ.λπ. Καταρχάς, είμαι που είμαι χάλια, θα ακούσω και κοψοφλέβικο για να με κλαίνε οι ρέγγες;
    ΔΕΝ ΤΟ ΔΕΧΟΜΑΙ. Jamais!
    Όχι πως δεν το έχω κάνει ή δεν το έχουμε κάνει όλοι μας λίγο-πολύ, αλλά… ε, έρχεται η ώρα που πρέπει πια να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό δεν βοηθάει. Άντε, άκου ένα να πέσει το κροκοδείλιο δάκρυ και μετά φτάνει. Ναι; ΝΑΙ. Αν είναι να ακούσεις τραγούδι να πας προς κάτι χαλαρωτικό, ευχάριστο και πιο χαρούμενο. Φχαριστώ.

  7. Δίνω βάση στην αναπνοή μου
    Κάτι που θεωρώ βασικό και που ξεχνάμε να παρατηρούμε: η αναπνοή μας.
    Εστιάζω, λοιπόν, στην αναπνοή μου (ο διαλογισμός βοηθάει αρκετά -εάν δεν το έχεις δοκιμάσει) και παρατηρώ το πώς εισέρχεται και πώς εξέρχεται ο αέρας στο σώμα μου. Εν τέλει, αναπνέω και αυτό το γεγονός είναι κάτι μαγικό που με κρατάει στη ζωή. Γι’ αυτό είμαι ευγνώμον.

  8. Δραστηριότητες
    Κάνω έναν περίπατο (ακόμα και στο τετράγωνο γύρω από το σπίτι μου -αν και συνήθως τέτοιες βόλτες για μένα κρατάνε πάνω από μια ώρα). Εναλλακτικά ή και συμπληρωματικά, κάνω γιόγκα και πηγαίνω να χορέψω τάνγκο.
    Η ουσία, λοιπόν, είναι να κάνεις μια δραστηριότητα που θα σε βοηθήσει να βγάλεις την οποιαδήποτε ένταση έχεις σωματικά (τις σκέψεις έτσι κι αλλιώς δεν τις γλιτώνεις). Στη δική σου περίπτωση ίσως είναι κάποια τελείως διαφορετική δραστηριότητα. Ό,τι σε εκφράζει.

  9. Τα γνωστά “quotes”
    Διαβάζω κάτι θετικό, π.χ. αποφθέγματα.

  10. Movie night
    Βλέπω μια ευχάριστη ταινία, η οποία μου θυμίζει πράγματα που ξυπνάνε τη λαχτάρα μου για ζωή και όσα θέλω να πετύχω. Βλέπω μια ταινία χωρίς δράματα, που με χαλαρώνει, δεν σκέφτομαι τίποτα και με κάνει να εστιάζω στη γλυκιά πλευρά της ζωής και σε αυτό που αγαπάω να κάνω. Η ταινία αυτή, λοιπόν, έχει στόχο να με εμπνεύσει και να με γεμίσει με αυτό το αίσθημα της ανυπομονησίας να καταπιαστώ με κάτι (βέβαια, όχι ότι θέλω και πολύ… κριός γαρ… καταλαβαίνεις!).
    Τέτοιες ταινίες για μένα είναι: Midnight in Paris, Eat Pray Love, The Holiday, παλιές ελληνικές ταινίες κ.α.

  11. Σοκόλαση
    Τρώω γλυκά (=συναισθηματικό γουρούνιασμα, ψέματα μην σου πω!) 🙈

  12. Τρέχει, τρέχει, τρέχει το νερό
    Ντους με μοσχομυριστό αφρόλουτρο.
    Το νερό είναι ένα στοιχείο της φύσης, το οποίο έχει πολλές μορφές και ιδιότητες. Σου έχει τύχει να νιώθεις πως καθώς κάνεις το ντους σου παρασέρνει μαζί του και όλα τα αρνητικά συναισθήματα και τις κακές σκέψεις; Ή τουλάχιστον είναι σαν να βάζει “φρένο” στις άσχημε σκέψεις. Εγώ το πιστεύω και είναι κάτι που βοηθάει έστω και λίγο. Φυσικά και δεν εννοώ να το αφήσεις να τρέχει ακατάπαυστα για μισή ώρα, όμως παράλληλα με το ντους σου προσπάθησε να σκεφτείς το νερό ως ιαματικό.

  13. Spread the love
    Σκέφτομαι αγαπημένους μου ανθρώπους και πόσο τυχερή είμαι για τις όμορφες στιγμές που έχω περάσει μαζί τους. Ο καθένας έχει τις σκοτούρες του, όμως το να ακούσεις τη φωνή ενός αγαπημένου σου ανθρώπου και να του θυμίσεις πόσο τον αγαπάς, πόσο σου λείπει και τι σημαίνει για εσένα η παρουσία του στη ζωή σου είναι κάτι παραπάνω από υπέροχο και σε καμία περίπτωση ντροπή. Αυτά μας γεμίζουν χαρά και μας πλημμυρίζουν όμορφα συναισθήματα. Αυτό από μόνο του σου φτιάχνει τη διάθεση και μαζί με σένα κάνεις και άλλους χαρούμενους ενισχύοντας τους δεσμούς σας.

❀❀❀

POST-IT NOTE 1
Μακριά από τοξικούς ανθρώπους!!! Πώς τους καταλαβαίνεις; Το έντσικτό σου θα σου υποδείξει ποιοι είναι αυτοί. Σίγουρα μαζί τους δεν περνάς καλά, νιώθεις άβολα και δεν αισθάνεσαι ωραία όταν βρίσκονται δίπλα σου, αφού του “τρώνε” όλη την ενέργεια.

POST-IT NOTE 2
Εάν αισθάνεσαι πως κανείς και τίποτα δεν μπορεί να σε βοηθήσει, εκεί ίσως είναι καλό να απευθυνθείς σε έναν ειδικό. Γι’ αυτό το σπουδάζουν οι άνθρωποι αυτοί. Για να μας παρέχουν βοήθεια, με τη δική μας συνεργασία πάνω απ’ όλα. Κι αν διαπιστώσεις πως μόνο ένας ειδικός μπορεί να σε ξεμπλοκάρει, τότε αυτό είναι από μόνο του ένα τεράστιο βήμα και απόδειξη πως αντιλαμβάνεσαι διάφορα και πως θες να είσαι καλά, τόσο για τον εαυτό σου όσο και -κατ’ επέκταση- για τους άλλους. Εξάλλου… γιατί να μην θες να είσαι καλά;

Για δες κι αυτα

2 comments

Panagiota November 18, 2019 - 8:11 am

Πόσο δίκιο έχεις!

Reply
alexandra.andriadi December 5, 2019 - 1:14 pm

🙂

Reply

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

error: Content is protected !!